Veelgestelde vragen

Werkwijze Nogges

Ons motto: recyclen doen we samen, U, de gemeente Wijk bij Duurstede en Nogges'

Onze werkwijze bij kleine spullen, kastjes.

U komt, brengt uw spullen naar de milieustraat van de gemeente, daar staat onze auto en zijn er één of twee medewerkers van Nogges. Zij bekijken samen met u de, door u ingebrachte, spullen. Samen met u wordt besloten, welke spullen Nogges kan gebruiken en welke niet; de onbruikbare spullen dient u zelf af te leveren op de milieustraat in de daarvoor bestemde containers. Wij stellen het op prijs indien u de kleding, liefst gewassen in huisvuil “Komo” zakken aanlevert.

Onze werkwijze bij grote spullen, bankstel, kast, koelkast, etc.

Kringloopwinkel Nogges en méér heeft een gratis ophaalservice in geval van bruikbare grote goederen zoals kasten, bedden, banken, stoelen, tafels, koelkasten, vrieskisten, fornuizen en wasmachines, drogers. Maak een afspraak om spullen op te laten halen. 

Echter voordat wij komen

U belt ons op 06-27257257, wij vragen u een paar duidelijke foto’s te maken van wat u aan te bieden heeft en die via de WhatsApp naar ons toe te sturen. U kunt ook de foto’s laten zien aan onze medewerker op de werf. Nadat we de foto's hebben bekeken, overleggen we samen met u wat wel en wat niet geschikt is voor de kringloop.
Let op: 
•    zonder foto’s komen wij niets ophalen!
•    afval en spullen die we niet kunnen innemen voor de verkoop, dient u zelf af te voeren naar de gemeentewerf.

Voor alle spelregels zie Ophalen en Bezorgen


Vrijwilligerswerk bij Nogges

Bij Stichting Nogges werken ongeveer vijftien vrijwilligers, waarvan zes elke dag werkzaam zijn op één van onze locaties. Zij zijn de onmisbare schakel die helpen om onze doelen te realiseren.

Ook vrijwilliger worden?
Wij zijn op zoek naar enthousiaste mensen die als vrijwilliger aan de slag willen! Interesse in vrijwilligerswerk bij Nogges? Bel ons en maak een afspraak voor een vrijblijvend oriënterend gesprek.

Procedure aanmelding vrijwilligerswerk
In een kennismakingsgesprek wordt beoordeeld of u geschikt bent voor het kringloopwerk en welke plek het beste bij u past. U krijgt acht weken de tijd om kennis te maken met alle aspecten van het kringloopwerk.

Als beide partijen positief zijn wordt er een vrijwilligersovereenkomst opgesteld, waarin de werkzaamheden, werktijden, vrijwilligersvergoeding en huisregels staan beschreven.

 


Wist u dat...?

  • er bij ons 35 vrijwilligers werken met 6 verschillende nationaliteiten?

  • er dagen zijn dat er meer dan 6 stofzuigers binnen komen en dat er dan weer weken geen één binnenkomt? Zo kennen wij ook tv dagen, dan komen er zomaar 5 tv’s binnen. Ook zijn er boekendagen en kledingdagen. Eén ding hebben ze gemeen; niemand weet wanneer ze binnen komen en sprake kan zijn van Senseo-dagen. Het weer is makkelijker te voorspellen

  • over alle artikelen die wij verkopen 21% (BTW) afgedragen moet worden aan de staat?

  • er meer vrouwen naar de kringloop komen dan mannen?


Tips

Als u niet in staat bent om zelf spullen af te leveren volgen hier een aantal tips:

  • Vanaf 1 januari 2015 kunt u uw (huishoudelijk) grofvuil gratis brengen bij de Milieustraat (maandag t/m zaterdag geopend van 09:00 tot 12:00 uur). In verband met Corona is dit op dit ogenblik niet mogelijk. Zodra dit weer mogelijk wordt zullen wij dit op onze website publiceren.

  • Tegen betaling van €35,00 per kubieke meter. kunt u grofvuil ook aan huis laten ophalen. Daarvoor kunt u een afspraak met SITA maken via www.afvalmelden.nl of telefonisch via 026-4460490

  • Vraag een buurman of familielid om u te helpen